کاربرد دستگاه پرکن پودری
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

کاربرد دستگاه پرکن پودری

کسب و کارهایی که نیاز به تجهیزات تخصصی دارند، اغلب با دستگاه های پرکننده محصولات پودری با چالش مواجه می شوند. راه حل های پر کردن باید دقت، کارایی و اهداف تعمیر و نگهداری را برآورده کنند تا بازده سرمایه گذاری را ارائه دهند. هر کسب و کاری که به دنبال تجهیزات پرکننده با کیفیت بالا است، نیاز به دستگاه پرکن و طراحی ماشین مناسب دارد تا انتظارات مشتری و اهداف مالی را برآورده کند.

انواع دستگاه های پرکن مناسب مواد پودری

با اولین دستگاه پرکن پودری که برای بررسی به میز شما می آید موافقت نکنید. برای ارزیابی سازگاری و عملکرد محصول در میان انواع دستگاه های پرکننده، مدتی زمان صرف کنید. برخی از رایج ترین انواع تجهیزات پرکننده مورد استفاده در بسته بندی محصولات پودری عبارتند از:

  • دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک نوع مارپیچ

یکی از پرکاربردترین دستگاه های پرکننده، دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک دارای یک مارپیچ عمودی و چرخان است که به طور مداوم حرکت می کند تا مقدار مناسب پودر را در بسته بندی آزاد کند. پرکننده پودر در هر بسته ثابت می ماند زیرا مارپیچ با سرعت ثابتی می چرخد.

مارپیچ ها ماشین های پرکن همه کاره هستند، بنابراین بسیاری از تولید کنندگان محصولات از آنها برای نیازهای پر کردن پودر ریز و دانه ای استفاده می کنند. ماشین‌های نیمه اتوماتیک به اپراتورها کنترل بیشتری بر هر چرخه پر کردن می‌دهند و از محدودیت‌های پر کردن حجمی یا وزنی استفاده می‌کنند. از طرف دیگر مارپیچ های اتوماتیک به طور مستقل کار می کنند و از محدودیت های پرکننده فشرده سازی و ارتعاشی پیروی می کنند.

  • دستگاه های اتوماتیک عمودی فرم پر کردن مهر و موم

این ماشین های محبوب سه مرحله بسته بندی را با هم ترکیب می کنند. دستگاه‌های خودکار عمودی فرم پر کردن و مهر و موم ممکن است پله‌ها را کاهش دهند، اما شرکت‌ها باید آنها را بر اساس مقدار محصول پودری که نیاز دارند انتخاب کنند. هرچه بسته بزرگتر باشد، دستگاه بزرگتر است. یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه عمودی، فرآیند را برای محصولات پودری که به بالاترین سطح اتوماسیون نیاز دارند، به حداکثر می‌رساند.

 

دستگاه پرکن پودردستگاه پرکن پودر

  • پرکننده با وزن خالص

هر دستگاه پرکنی که کالاها را قبل از پر کردن وزن می کند، پرکننده با وزن خالص است. این دستگاه های پرکننده نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک می توانند پودرهای سنگین و محصولات دانه ای را کنترل کنند و می توانند ناهماهنگی های موجود در گرانول های نامنظم را جبران کنند. یک پرکننده با وزن خالص ممکن است قوام مورد انتظار شرکت ها را برای محصولات پودری خوب تامین نکند و این سیستم ها ممکن است کندتر از مارپیچ ها و پرکننده های فنجان عمل کنند.

پرکننده های حجمی پرکننده های حجمی فنجان محصول را از ته یک قیف فنجان مانند در چند مرحله آزاد می کنند. آنها سریع، دقیق و نسبتاً ارزان هستند. پرکننده های فنجانی برای پودرهای بدون جریان خوب کار نمی کنند.

  • دستگاه پرکن کپسول

شرکت‌ها از دستگاه های پرکننده کپسول برای فعالیت‌های پرکننده در مقیاس کوچک و دارویی استفاده می‌کنند. این دستگاه ها فقط می‌توانند مقدار کمی پودر را به طور همزمان مدیریت کنند و گزینه‌های مقیاس‌پذیر را ارائه نمی‌دهند. دستگاه پرکن کپسول یکی از محدودترین پرکننده های موجود در بازار است.

کسانی که به دنبال دستگاه پرکننده مناسب هستند باید ویژگی های محصول، تقاضای محصول و ملاحظات نگهداری را در نظر بگیرند. هر یک از دستگاه های پرکننده پودری فهرست شده، پودرها و گرانول‌هایی با خواص متفاوت را در خود جای می‌دهند. برخی از همه کاره ترین دستگاه های پرکن، دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک و اتوماتیک هستند. آنها می توانند طیف وسیعی از نیازهای پرکننده پودر، از جمله پودرهای ریز و گرانول های بزرگتر را برطرف کنند. راه اندازی دستگاه پرکن مارپیچ ذرات ریز را برای کیفیت هوا به دام می اندازد و از چند سبک اندازه گیری مختلف (بر اساس حجمی یا وزن) استفاده می کند تا اندازه گیری دقیق پرکردن را به شرکت ها بدهد.





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: